понеділок, 21 грудня 2020 р.

Звук "Ж"

 

                     Звук “Ж”

І. Вивчити з дитиною вірну артикуляцію звука «Ж».

Артикуляція звука «Ж»  така ж,  як  і звука «Ш».  Але додаємо голос.                Голосові зв’язки вібрують.

 

II.Фонетична зарядка

1.Як дзижчить-гуде жук?       Ж-ж-ж

2. Як дзижчить бджілка?        Дж-дж

3. Як дзижчить джміль?          Дж-дж-дж  ( голосніше )

 

III. З’єднувати звук «Ж» з голосними

Жа-жа-жа                               аж-аж-аж                               ажа-ажа-ажа

Жо-жо-жо                              ож-ож-ож                               ожо-ожо-ожо

Жи-жи-жи                              иж-иж-иж                               ижи-ижи-ижи

Же-же-же                              еж-еж-еж                                еже-еже-еже

Жу-жу-жу                              уж-уж-уж                                ужу-ужу-ужу

понеділок, 23 листопада 2020 р.

Звук "Ш"

                    Звук “Ш”


І. Вивчити з дитиною вірну артикуляцію звука «Ш».
Губи круглі, як бублик. Язик вгорі, ковшем. Між зубами щілина 2-3 мм, в яку проходить повітря.
ІІ. Фонетична зарядка
1.     Як шипить гусак?                Ш-ш-ш
2.     Як шумить ліс?                   Ш-ш-ш
3.     Як шипить вода на плиті? Пш-пш-пш
4.     Як розганяють курчаток?   Кш-кш-кш
5.     Ідемо на лижах.                  Ш-ш-ш

ІІІ. З’єднувати звук «Ш» з голосними
Ша-ша-ша            аш-аш-аш           аша-аша-аша
Шо-шо-шо            ош-ош-ош           ошо-ошо-ошо
Ши-ши-ши            иш-иш-иш           иши-иши-иши
Ше-ше-ше             еш-еш-еш          еше-еше-еше
Шу-шу-шу             уш-уш-уш            ушу-ушу-ушу

середа, 11 листопада 2020 р.

Звук "Ц"

                    Звук Ц

І. Вивчити з дитиною вірну артикуляцію звука “Ц”.                           
 Ц=ТС. Губи і зуби в положенні наступної голосної .
При вимові “Ц”- відбувається зімкнення, яке поступово переходить у щілину.

ІІ.Фонетична зарядка
1. Яка пісенька у цвіркуна?       ц-ц-ц
2. Як кличуть курчат до себе?   ціп-ціп-ціп
3. Яка пісенька у синички?        цінь-цінь-цінь
4. Як кличуть кішку?                  киць-киць-киць
5. Як конячка цокає копитами? цок-цок-цок

III.     З`єднувати звук “Ц”- з голосними
    Ца-ца-ца                 ац-ац-ац                 аца-аца-аца
    Цо-цо-цо                оц-оц-оц                  оцо-оцо-оцо
    Ци-ци-ци                 иц-иц-иц                 ици-ици-ици
    Це-це-це                 ец-ец-ец                 еце-еце-еце
    Цу-цу-цу                 уц-уц-уц                  уцу-уцу-уцу

неділя, 1 листопада 2020 р.

Пальчикова гімнастика

 

Пальчикова  гімнастика

1. Пальчики вітаються

Добрий день, братик, вказівний пальчик.

Добрий день, братик, середній пальчик.

Добрий день, братик, безіменний пальчик.

Добрий день, братик, мізинчик.

2. Олівець

З олівцем я гарно граю.

Проміж пальчиків тримаю.

Перекочую, качаю,

І на місце повертаю.

Звук "З"

                                             Звук “З”


І. Вивчити з дитиною вірну артикуляцію звука «З».
     Губи в посмішці. Між зубами щілина, в яку проходить повітря. Язик внизу. 
     Голосок прокинувся -  з-з-з.

ІІ. Фонетична зарядка.

1. Як співають комарі?   З-З-З.
2. Як  дзвенить  комар?   З-З-З.
3. Що ми чуємо, коли муха потрапляє в павутиння?   З-З-З.
4. Який звук у пилки?   З-З-З.              
5. Гра «Пилка».              З-З-З.              

ІІІ. З’єднувати звук «З» з голосними.
за-за-за                    аз-аз-аз                аза-аза-аза
зо-зо-зо                    оз-оз-оз               озо-озо-озо
зи-зи-зи                    из-из-из               изи-изи-изи
зе-зе-зе                     ез-ез-ез                езе-езе-езе
зу-зу-зу                    уз-уз-уз-              узу-узу-узу

середа, 7 жовтня 2020 р.

Вправи для язика


1. Лопатка

Мій язик, широкий, як лопата,

Може на губі розслабленим лежати.

  • Широкий язик злегка висунути із рота й покласти на нижню губу.
  • Утримувати:1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

  2. Чистимо зуби

Щоб зуби всі були біленькі,

Їх слід почистити гарненько.

  • Відкрити рота. «Почистити» язиком  зуби. 1-2

3. Маятник

Тік-так, так-тік -

Наче маятник, язик.

  • Відкрити рот. Висунути язик і рухати ним вліво-вправо . 1-2

неділя, 4 жовтня 2020 р.

Поради батькам

 Правило №1  Будь ласка, розмовляйте з дітьми. Вони дуже  потребують цього. 

   Вправи для розвитку дрібної моторики рук і координації рухів

1.   Масаж пальчиків і вправу «Пальчики вітаються» - виконувати кожного дня!
2.   Ігри та гімнастика для пальчиків.
3.   Масаж долоньок горіхами, каштанами, шишками
4.   Самомасаж мовної моторики.
5.   Піднімати пальці рук по черзі від столу.