Обраний вірш має відповідати віковим
особливостям дитини. Художній поетичний твір повинен подобатися своєю
музикальністю, яскравістю образів, приносити естетичне й моральне задоволення,
бажання відтворювати ті почуття, які він викликав.
Увесь вірш від початку й до кінця
слід, не поспішаючи, виразно прочитати дитині. Розуміння змісту сприяє
ефективнішому запам’ятовуванню. Якщо дорослий розповість вірш напам’ять, то
ефект буде більшим. Слід пояснити незрозумілі слова та вислови.
Часто
нерозуміння виникає під час перших спроб дитини, коли вона перекручує, замінює
незрозуміле іншим словом або постійно забуває його. Головне — доступно
пояснити.
Усі діти мають свої особливості
запам’ятовування. Виділяють три основних типи дітей щодо запам’ятовування:
-
аудіали (легко запам’ятовують
інформацію на слух),
-
візуали (їм потрібно побачити те, що
слід запам’ятати) і
- кінестетики
(їм потрібно торкнутися, потримати в руках об’єкти інформації). Ураховуючи це, обирають допоміжні
прийоми запам’ятовування. Для аудіала бажано по-різному емоційно промовляти
текст (пошепки,
голосно, як ведмежа, як зайчик тощо). Візуалам необхідно побачити картинку: у книзі чи
намальовану батьками. Дорослим не варто боятися, що вони не мають достатньо
художніх здібностей, сам факт малювання привертає увагу дитини. Кінестетикам
допоможуть різноманітні жести, які, як опори, нагадуватимуть, про що йдеться
далі у вірші. Самостійно визначити, до якого типу належить дитина, можна
практичним шляхом, звернувши увагу на те, який спосіб запам’ятовування
подобається їй найбільше та виявиться в подальшому більш ефективним.
Не слід вимагати, щоб дитина одразу
запам’ятала й повторила весь вірш. У когось виходить легко запам’ятати великий
за обсягом вірш, а комусь доводиться повторювати протягом тижня один
чотиривірш. Але якщо
батьки будуть спокійні й упевнені, підбадьорюватимуть свою дитину, у них
обов’язково все вийде як слід. До речі, пригадайте, наскільки швидко ви самі
запам’ятовуєте.
Бажано повертатися до вивчених
раніше творів. Таким чином, ви будете тренувати довготривалу пам’ять і
поповнювати поетичну скриньку дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар