«Витоки здібностей і обдарувань дітей –
на кінчиках їхніх пальців»
В.О. Сухомлинський
Про вплив мануальних (ручних) дій на розвиток мозку було відомо ще у II ст. до н. є. в Китаї. Ігри за участю рук і пальців сприяють гармонійному розвитку тіла й розуму, підтримують у належному стані мозкові системи. Регулярні вправи на розвиток моторики, пальчикова гімнастика поліпшують розвиток пізнавальних процесів, діяльність серцево-судинної і травної систем, розумові здібності дитини, зменшують емоційне напруження, розвивають координацію рухів, силу і спритність рук, підтримують життєвий тонус. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить — розвивати мовлення дитини.
Батьки і педагоги, які приділяють певну увагу
вправам, іграм, різноманітним завданням на розвиток дрібної моторики та
координації рухів руки, розв'язують одночасно декілька проблем: по-перше,
впливають на загальний інтелектуальний розвиток дитини, по-друге, покращують
розвиток мовлення, по-третє, готують її до опанування навичок письма.
Пальчикова
гімнастика переключає увагу дітей, заспокоює, налаштовує на ігровий момент.
Вона не тільки позитивно впливає на розвиток мовлення, але й розвиває мілку
моторику пальців рук.
На долонях рук розміщено багато
акупунктурних точок, масажуючи які, можна впливати на внутрішні органи,
рефлекторно з ними пов’язані. По насиченню акупунктурними зонами долоня не
поступається вушній раковині, чи стопі. Так, наприклад, масаж великого пальця
підвищує функціональну активність головного мозку; вказівного – позитивно
впливає на стан шлунку; середнього – на кишечник; безіменного – на печінку та
нирки; мізинця – на серце.
Немає коментарів:
Дописати коментар