понеділок, 5 вересня 2016 р.

Екскурсія до логопедкабінету. 1 клас


Мета:  Ознайомити дітей з професією логопеда,  логопедкабінетом  та здоровязберігаючими технологіями, які допоможуть першокласникам швидше адаптуватися у школі.
Виховувати бажання  правильно говорити,  добре навчатися у школі, бути здоровими,  і радувати своїми успіхами батьків.

Обладнання:  ілюстрації до завдань, демонстраційний матеріал, маятник.
Хід проведення екскурсії
І. Організаційний момент  (у класі)
- Діти, давайте познайомимося. Я – вчитель-логопед у школі  -  Світлана Михайлівна. І прийшла до Вас, щоб запросити до себе у логопедкабінет.    Там ви дізнаєтесь про професію логопеда і побачите багато цікавого.
ІІ. Знайомство з логопедкабінетом
  Ось ми і прийшли. А у нас уже є гість – хлопчик Незнайко, який багато чого не знає і не вміє правильно говорити, але дуже бажає навчитись і вирости розумним, здоровим і успішним. Незнайко сказав мені, що не вміє вимовляти звук «Р», тому, що не знає, як треба поставити губи, зуби і язичок. Допоможемо йому!
    Для того, щоб вимовити звук «Р», треба відкрити губи і зуби, а язичок підняти вгору до верхніх зубів і подути на нього так, щоб він задрижав, затанцював. Починаймо!  Р-Р-Р-Р-Р !  Молодці!
- Бачиш, Незнайку, як добре наші діти вимовляють звук «Р». А хто не зумів сказати вірно, той буде навчатися на логопедичних заняттях. І всі наші першокласники будуть правильно говорити. І ти, Незнайку навчишся говорити вірно, чітко і виразно.
ІІІ. Здоровязберігаючі технології
-         Діти, для того щоб ви правильно говорили, росли здоровими і добре навчалися у школі, на уроках потрібно уважно слухати вчителя, виконувати всі завдання і ось такі цікаві вправи - здоровинки:

1.     Вправи для дихання
Щоб наш носик був чистим і здоровим  -  потрібно правильно дихати.
Діти, а як потрібно дихати?  (Носом).
-  Вірно. А ще треба виконувати такі вправи для дихання:
Ніс – ніс  (Вдихаємо і видихаємо носом). 3 рази.
Рот – рот (Вдихаємо і видихаємо ротом). 3 рази.
Ніс – рот  (Вдихаємо носом, а видихаємо ротом). 3 рази.
Рот – ніс  (Вдихаємо ротом, а видихаємо носом). 3 рази.

2.     Артикуляційна гімнастика
Щоб правильно вимовляти звуки, потрібно щоб язичок був сильним і вправним. Виконаємо такі вправи для язичка:
Лопата
Мій язик, широкий, як лопата ,
Може на губі розслабленим лежати.  
Широкий язик злегка висунути із рота й покласти на нижню губу. Утримувати:  1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9 - 10
Чистимо зубки
Щоб зуби всі були біленькі,
їх слід почистити гарненько.
 «Почистити»  язиком зуби. 1-2. Спочатку верхні, а потім нижні.
Маятник       (Показ маятника)
Тік - так, так – тік,
Наче маятник язик.
Відкрити рот. Висунути язик і рухати ним вліво-вправо. 1-2.
Виконати цю вправу рукою, одночасно рукою і язиком.
3.     Фізхвилинка.
   Діти, ви стомилися, відпочиваємо.   Фізхвилинка «Жабенята».
Ми веселі жабенята (Руки на рівні очей, пальчики розкриті, рухи руками вправо-вліво).
Ква – ква – ква,  ква – ква – ква.  ( Пострибати)
Любим плавати й стрибати.  (Імітувати плавання)
Ква – ква – ква,  ква – ква – ква.  ( Пострибати)
У веселих скрекотушок (Руки на рівні очей, пальчики розкритті, рухи руками вправо-вліво).
Рот широкий, аж до вушок. (Показати рот до вушок).
Ква – ква – ква,  ква – ква – ква  ( Пострибати).
-         Молодці!  А щоб бути здоровим, потрібно дружити із спортом, дотримуватися режиму дня,  дихати чистим повітрям і їсти корисну їжу.
4.     Пальчикова гімнастика
Знайомство з пальчиками
-         Сьогодні ми познайомимося з нашими пальчиками. Кожен пальчик має своє імя: великий, вказівний, середній, безіменний і мізинчик. Усі вони братики, дружать між собою, кожного дня ходять у гості до старшого братика і вітаються.
 Вправа « Пальчики вітаються»
-         Добрий день, пальчик, вказівний братик.
-         Добрий день, пальчик, середній братик.
          -   Добрий день, пальчик, безіменний братик.
          -   Добрий день, братик мізинчик.
(Пальчики привіталися на правій ручці, на лівій, на обох руках одночасно).
Масаж пальчиків
А ще наші пальчики дуже люблять масаж. Якщо ви будете робити   5-6 разів у день масаж пальчиків, то вони вам віддячать. Ви швидше навчитесь добре читати, писати, малювати і станете найкращими учнями у школі.
    ІV. Підсумок:
-         Діти, Вам сподобалось у логопедкабінеті ?
-         Так чому ж ми повинні правильно говорити?

Вірно.  Щоб нас усі розуміли і ви добре навчалися у школі.  А ваші батьки радітимуть, що їх діти ростуть розумними, здоровими і успішними .

Немає коментарів:

Дописати коментар