неділю, 20 листопада 2016 р.

Поради батькам на кухні

        Розвиток мовлення                                                                  
Батьки часто вагаються чи приймати дитячу допомогу, бо не розуміють, що і в якому віці насправді може робити дитина. Та ще й коли її нелегко зрозуміти через дефекти мовлення. Отож спробуйте доручити малюку:

1)з двох років:
·мити й витирати овочі та фрукти для салатів і столу, вимовляючи назву того, що в руках;
ліпити сирники, катати колобки з тіста для булочок. Всю діяльність супроводжувати мовою;
2)з трьох років:
·мити й витирати посуд, запитуючи про назву кожного;
·готувати до чищення яблука, груші, картоплю, кабачки, моркву, буряк, запитуючи про колір і форму кожного;
·перебирати крупу (вибирати з неї сміття й зіпсовані зернятка), розбирати квасолю за кольорами (білу та кольорову краще вари­ти окремо);
3)з чотирьох років:
·просіювати борошно, запитуючи, на що воно схоже;
·щіточкою для посуду чистити картоплю й моркву, уточнюючи відмінності між ними;
·виймати з фруктів серединку спеціальним (безпечним) ножем;
·«нарізати» варені овочі спеціальною решіткою, рахуючи «на­різку»;
·натирати продукти на пластмасовій тертушці і т.ін.
 Те, що до шести років було звичайною грою та задоволенням, із раннього віку можна зробити постійним дорученням і звертатися до дитини із серйозними проханнями. За правильного планування часу батьки отримають не лише вмілого помічника, а й цікавого спів­бесідника.
Дуже добре в процесі готування обіду пограти у «Веселий зоопарк» . Взяти із хліба м'якушку, декілька зуб­чиків часнику, трішки води, кілька гілочок кропу або петрушки. Малюк охоче ліпитиме з м'якушки хліба різноманітні фігурки, прикрашаючи їх часником і зеленню. Це можуть бути звірятка, птахи.  Носики й оченята будуть у них із часнику, пір'я та хвостики - із зелені. А веселі чу­дернацькі малючки з «часниковими» вушками, із «зеленими» руками та ногами можуть стати не­звичною окрасою сімейного столу. Щоб «тісто» не прилипало до рук, змочуйте їх водою. А коли обід буде готовий, дитина пригощатиме вас стравою, яку приготувала власноруч, і жваво розповіда­тиме про свої успіхи. Саме кухня вдома є одним із найкращих  місць не тільки для розвитку мови. Робота на кухні вдосконалює зорову увагу, пам'ять, дрібну моторику рук, важливі для формування і розвитку  мовлення. Це допоможе дитині без проблем засвоїти письмо.
Візьміть миску і насипте у неї різноманітні крупи: рис, гречку, квасолю, горох, сою ... А тепер нехай ваша маленька «попелюшка» спробує їх розсортувати .
Інший варіант - дати дитині формочки для льоду, піпетку і підфарбовану харчовою фарбою або соком воду. Хай набирає рідину в піпетку і намагається перенести її у формочки. Корисно писати пальчиками на манці, розсипаній на під­носі, або ліпити із солоного тіста, підфарбованого харчовою фарбою. Узагалі, простір для творчості та фантазії - безкінечний
Але під час гри із малятами на кухні мамам потрібно бути особливо уважними, щоб не допус­тити «виробничих» травм - забиття, порізів, опі­ків, потрапляння сторонніх предметів у рот, ніс чи вуха. По­трібно підготувати «робоче місце» дитини за ку­хонним столом: прибрати зі столу важкі кухонні предмети, виделки, ножі та інші небезпечні речі. Дитина не зможе всидіти за столом більше 15 хвилин, тому уважно стежте за її рухом по кухні. Не дoпускайте до плити, ставте гарячі предмети далеко від дитини. Уважно спостерігайте за всіма маніпуляціями маленького «творця», щоб він не пригостився шматочком сирого тіста чи не заховав у носику квасолинку

Немає коментарів:

Дописати коментар