четвер, 20 квітня 2017 р.

Інклюзивна освіта

                  


             Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

     Діти з особливими освітніми потребами - поняття, яке широко охоплює всіх учнів, чиї освітні потреби виходять за межі загальноприйнятої норми. Воно стосується дітей з особливостями психофізичного розвитку, обдарованих дітей та дітей із соціально-вразливих груп (наприклад, вихованців дитячих будинків).
      Діти з особливостями (порушеннями) психофізичного розвитку – мають відхилення від нормального фізичного чи психічного розвитку, зумовлені вродженими чи набутими розладами.
Залежно від типу порушення виділяють такі категорії дітей:
·          з порушеннями слуху;
·          з порушеннями зору;
·          з порушенням інтелекту;
·          із затримкою психічного розвитку;
·          з мовленнєвими порушеннями;
·          з порушеннями опорно-рухового апарату;
·          зі складною структурою порушень;
·        з емоційно-вольовими порушеннями та дітей з аутизмом.
    Система освіти району забезпечує охоплення дітей з особливими потребами різними формами навчання відповідно до стану їхнього здоровя, можливостей і здібностей. 
  Нормативно-правові документи по впровадженню інклюзивної освіти в загальноосвітньому закладі
1.   Наказ Міністерства освіти і науки України від 31.12.2015 № 1436 «Про  затвердження  Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі». 
2. Наказ Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації від  18.01.2016  № 0030  «Про оголошення у Запорізькій області  2016 року   Роком дитини з особливими освітніми потребами»
3. Відділом освіти, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації  Запорізької області  розроблений  і  затверджений  План заходів щодо створення інклюзивної освіти в закладах освіти Чернігівського району у 2016/2017 н. р.  Наказ від 03.08.2016  № 197
                     Складові інклюзивної моделі освіти
      Командний підхід
       Ефективне залучення членів родини
       Розробка  «Індивідуального навчального плану»
      Адаптація та модифікація
      Створення позитивної атмосфери
       Підготовка педагогів
      Згідно з висновком обласної психолого-медико-педагогічної консультації  та за згодою батьків,   інклюзивна форма навчання з  01.09.2016 року  організована в КДНЗ ясла-садку « Посмішка» та Чернігівській СШ «Надія».
     До 01.09. 2016-2017 навчального року  12 педагогічних працівників району пройшли навчальні тренінги з інклюзивної освіти при Запорізькому інституті підвищення кваліфікації і отримали сертифікати.

Немає коментарів:

Дописати коментар