Інклюзивна
освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення
основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що
передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах
загальноосвітнього закладу.
Діти з особливими освітніми потребами - поняття, яке широко охоплює всіх
учнів, чиї освітні потреби виходять за межі загальноприйнятої норми. Воно стосується дітей з особливостями психофізичного розвитку,
обдарованих дітей та дітей із соціально-вразливих груп (наприклад, вихованців
дитячих будинків).
Діти з особливостями (порушеннями)
психофізичного розвитку – мають відхилення від нормального фізичного чи
психічного розвитку, зумовлені вродженими чи набутими розладами.
Залежно від типу порушення виділяють
такі категорії дітей:
·
з порушеннями слуху;
·
з порушеннями зору;
·
з порушенням інтелекту;
·
із затримкою психічного розвитку;
·
з мовленнєвими порушеннями;
·
з порушеннями опорно-рухового
апарату;
·
зі
складною структурою порушень;
· з емоційно-вольовими порушеннями та
дітей з аутизмом.
Система освіти району забезпечує охоплення дітей з особливими потребами
різними формами навчання відповідно до стану їхнього здоров’я, можливостей і
здібностей.
Нормативно-правові
документи по впровадженню інклюзивної освіти в загальноосвітньому
закладі
1. Наказ Міністерства освіти і науки України від
31.12.2015 № 1436 «Про затвердження Плану заходів щодо забезпечення права на
освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі».
2. Наказ Департаменту освіти і науки обласної державної
адміністрації від 18.01.2016 № 0030 «Про оголошення
у Запорізькій області 2016 року Роком дитини з особливими освітніми потребами»
3. Відділом освіти, молоді та спорту Чернігівської
районної державної адміністрації Запорізької області розроблений
і затверджений План
заходів щодо створення інклюзивної освіти в закладах освіти Чернігівського
району у 2016/2017 н. р. Наказ від
03.08.2016 № 197
Складові інклюзивної моделі освіти
•
Командний підхід
•
Ефективне
залучення членів родини
•
Розробка «Індивідуального навчального плану»
• Адаптація та модифікація
• Створення позитивної
атмосфери
• Підготовка педагогів
Згідно
з висновком обласної психолого-медико-педагогічної консультації та за згодою батьків, інклюзивна
форма навчання з 01.09.2016 року організована в КДНЗ ясла-садку «
Посмішка» та Чернігівській СШ «Надія».
До 01.09. 2016-2017 навчального року 12 педагогічних працівників району пройшли
навчальні тренінги з інклюзивної освіти при Запорізькому інституті підвищення
кваліфікації і отримали сертифікати.
Немає коментарів:
Дописати коментар