суботу, 18 лютого 2017 р.

Опис слайдів до презентації «Здоров’язбережувальні технології».


Слайд № 1    Найбільше багатство кожної людини – це її здоровя.
      Розуміння здорової особистості дитини на сучасному етапі, за Всесвітньою організацією охорони здоров'я  -  це «стан повного фізичного і соціального благополуччя...». Без організуючою і спрямовуючої роботи дорослих, самостійно діти не можуть досягти успіхів.

        Гіппократ  сказав: «Гімнастика, фізичні вправи, ходьба повинні міцно ввійти в повсякденний побут кожного,  хто хоче зберегти працездатність, здоровя, повноцінне і радісне життя».    Отже, збереження здоров'я дітей - головне, на що слід звертати особливу увагу, як педагогам, так і батькам.
Слайд № 2         Здоров’язбережувальні технології
Поняття «здоров’язбережувальні технології» об’єднує в собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів.  Під  здоров’язбережувальними технологіями вчені пропонують розуміти:
- сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання);
- оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);
- повноцінний та раціонально організований руховий режим.
Уявна піраміда здоров’я людини складається з фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я.

Слайд № 3     Вправи для розвитку загальної моторики
Психологи стверджують:   «Рух– це життя».    Нерухома дитина не навчається.  Будь-яка нова інформація повинна закріплюватися рухом.  
  Необхідно забезпечити оптимальний руховий режим, який допоможе задовольнити фізіологічну потребу дитини в русі, підтримувати її працездатність, розвивати основні рухові якості. Тому на заняттях пропонуємо дітям виконувати фізичні вправи, фізкультхвилинки, емоційні розрядки і «хвилинки спокою», «пальчиковую гімнастику»,  дихальну гімнастику, психогімнастику, гімнастику для очей, рухливі динамічні ігри.
     В опорному закладі Чернігівська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені А.М. Темника  заняттям спортом і руховій активності дітей відводиться особлива увага. Це спортивні конкурси і змагання, ігри на свіжому повітрі.   На перервах учні грають у настільний теніс, шашки, шахи. Весною і восени, за сприятливих погодних умов, хлопці грають у футбол, а  дівчатка – у рухливі ігри: скакалки, доганялки, резиночки.  Спортивні змагання серед учнів 1 -11класів – це:
-          настільний теніс, шахи, шашки, «Олімпійське лелеченя»
-         змагання до дня збройних сил України - 1-11клас
-         міні-футбол - 5-11клас
-         баскетбол 5-11клас
-         піонербол 5-7клас
-         «Веселі перегони» , зустріч учителів, батьків і дітей
-         Олімпійський тиждень (відео, вікторини, кросворди на спортивні теми)
  За бажанням учні відвідують позашкільні спортивні гуртки  у ДЮСШ.
   Систематично проводяться бесіди про необхідність займатися спортом, дбати  про своє  здоров’я  і  дотримуватися  здорового  способу життя.

Слайд № 4    Пальчикова гімнастика
      Впроваджуються здоров’язбережувальні технології у навчальний процес до вступу дитини до школи і під час навчальної і виховної роботи у ДНЗ. В.О. Сухомлинський говорив: «Витоки здібностей і обдарувань дітей знаходяться на кінчиках їхніх пальців».  Дослідження вітчизняних фізіологів підтверджують зв'язок розвитку рук із розвитком мозку. Праці В.М.Бехтерєва довели вплив маніпуляції рук на функції вищої нервової діяльності, розвитку мовлення. За дослідженнями М.М. Кольцової  кожен палець руки має доволі широке представництво в корі великих півкуль мозку. Завдяки розвитку пальців у мозку  формується проекція «схеми людського тіла», а мовленнєві реакції перебувають у прямій залежності від тренованості пальців.
   Слайд № 5  На логопедичних заняттях
       Науково доведено, що від розвитку дрібної моторики прямо пропорційно залежать розвиток інтелекту, мовлення, уваги, уяви, пам’яті, зорових аналізаторів. Навички дрібної моторики допомагають дитині обстежувати, аналізувати, порівнювати, класифікувати навколишні предмети й відповідно краще розуміти світ, у якому вона живе. Пальчикова гімнастика перемикає увагу дітей, заспокоює, налаштовує на ігровий момент, вона не тільки робить сприятливий вплив на розвиток мови, але і готує до письма. Діти виконують зарядку для пальчиків, роботу зі шнурівкою, прищіпками, скріпками, мозаїкою, що розвиває моторику.
Слайд № 6    Вправи для дихання.
   Величезне значення для здоров'я має правильне дихання.  Від дихання залежить нормальне постачання крові киснем, а також ритм роботи серця і циркуляція крові в організмі. Навіть незначний недолік кисню знижує працездатність мозку, нерідко викликає головний біль.
Слайд № 7     Вправи для очей.
  Ці вправи зміцнюють м'язи повік, сприяють поліпшенню кровообігу і розслабленню м'язів очей. На заняттях використовуємо для зняття втоми і профілактики вад зору.
Слайд № 8
 Масаж не лише впливає на певні частини тіла, а й стимулює організм дитини: посилює процеси обміну, поліпшує сон, зміцнює м’язи, надає їм еластичності. У Китаї поширені вправи долонь з кам’яними і металевими кульками. Регулярні вправи з кульками поліпшують пам'ять , розумові здібності . Усувають  емоційну напругу, поліпшують діяльність серцево-судинної  і травної систем, розвивають координацію рухів, силу і спритність рук, підтримують життєвий тонус. У Японії широко використовують для долонь і пальців з грецькими горіхами. Чудовий оздоровчий і тонізуючий вплив на організм людини має перекочування між долонями шестигранного олівця, масаж долонь шишками.
Слайд № 9         Руховомовні фізкультхвилинки
Руховомовні фізкультхвилинки стимулюють розвиток мовних навичок, творчої уяви, активізізуюють увагу, пам'ять. З метою попередження сколіозу необхідно зміцнювати м'язи бічної поверхні тулуба. Для цього діти виконують нахили вліво-вправо з напругою відповідних груп м'язів. Фізкультхвилинка допомагає усунути застійні явища в нижніх кінцівках, області тазу, грудній клітці. Її проводять на кожному занятті з метою попередження і зняття втоми, для підвищення активної уваги і працездатності. Досягається це тим, що перемикання нервової діяльності в одних областях кори головного мозку на інші створює можливість  відновити обмін речовин. Крім того, енергійні рухи і дихання підсилюють кровообіг мозку, що теж сприяє зняттю втоми. Результат - відновлення загального тонусу, підвищення працездатності.

Слайд № 10
    На долонях рук розташовано безліч акупунктурних точок, масажуючи які, можна впливати на внутрішні органи, рефлекторно з ними пов'язані.  За насиченістю акупунктурними зонами долоня не поступається вуху і стопі. Так, наприклад, масаж великого пальця підвищує функціональну активність головного мозку; вказівного - позитивно впливає на стан шлунку, середнього - на кишечник, безіменного - на печінку і нирки, мізинця - на серце.
Терапія Су-Джок — це терапія, яка може позбавити від проблем зі здоров’ям шляхом стимулювання певних точок на руках і ногах.    У перекладі з корейського «су» означає рука і «джок»- нога.Родоначальником напряму в альтернативній медицині (терапія Су-Джок) був корейський науковець і професор Чже Ву, який почав практикувати в 1980-х роках. Після декількох років клінічної практики і досвіду він виявив, що певні зони в області долонь і підошов ніг відповідають певній частині тіла. Тиск на певні ділянки і масаж рук і ніг здатні вилікувати людину.
Слайд № 11
Ефективними інструментами впливу на больові точки є загальний і точковий масаж, спеціальні кільця, та інші масажери (кулька Су-Джок ).  Кільце для масажу є дуже корисним інструментом у лікуванні методом Су-Джок-терапії. Це гнучке і привабливе кільце підходить для будь-якого розміру. Масаж робиться дуже просто: потрібно надіти його на палець і прокручувати вгору-вниз. Лікувальний ефект точкового масажу проявляється в покращенні циркуляції крові в пальцях та руках.
Слайд № 12  Самомасаж вушних раковин 
 На площі вушних раковин розташовано близько 170 біологічно активних точок, масаж яких позитивно впливає на весь організм. Тому масаж вушних раковин доцільно проводити і вдома, і на заняттях.
Слайд № 13  Плантарний масаж                        
 1.  Ноги максимально розслабити.
2.  Масажуємо всю стопу (прогладжуванням, розтиранням, натисканням).
3.     Масаж проводити вранці, протягом дня, але не перед сном.
4.     Прийоми, які можна використовувати вдома: «Олівці розсипалися» Запропонувати дитині разом з вами зібрати ногами олівці з підлоги.
 «Весела змійка»  Покладіть на підлогу мотузку (скакалку). Пройдіть із дитиною по ній на носочках;  на п’ятах;  боком.  О теплій порі року походити 5-15 хвилин босоніж по траві, камінцях, піску. 
Слайд № 14   Релаксаційні вправи та ігри-медитації
Окремим дітям властиве порушення рівноваги між нервовими процесами збудження і гальмування, підвищена емоційність, рухова гіперактивність, розгальмованість. Допоможуть вирішити ці проблеми ігрові релаксаційні  та медитаційні вправи.  Діти вчаться певний проміжок часу концентрувати увагу на якомусь предметі чи процесі, на власних відчуттях. Це важливо для самоконтролю та зібраності. Окрім цього, розвивається дитяча уява.
Гра «Створи сонце в собі»

У природі є сонце. Воно всім світить, всіх любить і всіх гріє. Давайте створимо сонце в собі. Заплющте очі і уявіть у своєму серці маленьку зірочку. Подумки направимо до неї промінець, який несе любов. Зірочка збільшилася. Направляємо промінець, який несе мир. Зірочка знову збільшилася. Направляємо до зірочки промінці, які несуть здоров’я, радість, тепло, світло, ніжність, ласку. І зірочка стала великою, як сонце, що дарує тепло всім-всім. (руки перед собою).

Немає коментарів:

Дописати коментар