Одна
дитина із задоволенням сидить за столом вдома чи в школі і виконує всі вправи,
які б ви їй не запропонували. Інша дитина через 7-10 хвилин не буде знати, куди
діти руки і ноги. Рухливих дітей не треба примушувати виконувати якісь
додаткові завдання. Їм би набратись терпіння зробити уроки. А розвиток
фонематичного сприйняття, і звукобуквенний аналіз, і розвиток пам’яті, уваги –
все це можна робити в будь-яких умовах – проявіть фантазію . Це стосується і
батьків і вчителя.
Наприклад:
– Ви прибираєтесь в кухні, дитина поряд крутиться;
– Ви прибираєтесь в кухні, дитина поряд крутиться;
дайте
завдання знайти не менше десяти слів ( назв предметів), де першим би стояв звук
«с».
–
Йдете зі школи попросіть, щоб він одну хвилинку подивився уважно на дорогу:
потім спитайте скільки червоних машин проїхало, чи скільки стоїть.
– Вчитель на початку уроку, в якості активізуючої хвилинки, може запитати у дітей все що завгодно про школу, шкільний коридор, двір;
– Вчитель на початку уроку, в якості активізуючої хвилинки, може запитати у дітей все що завгодно про школу, шкільний коридор, двір;
перевірте пам’ять і увагу своїх учнів, і ви побачите, що
деякі навіть не знають , скільки поверхів і шкільній будівлі;
спонукайте
їх не тільки дивитись, але і бачити.
– Мама знаходячись з дитиною в продуктовому магазині, може використовувати час покупок для розвитку звуко-буквенного аналізу: попросіть дитину знайти на поличці продукти з потрібним звуком; можна влаштувати змагання, хто більше знайде.
– Розвиваючи слухову увагу, попросіть одну хвилину не розмовляти, не пояснюючи причину; потім спитайте, що дитина чула на протязі цього часу, які звуки, слова.
– Влаштовуйте дома ігри в анаграми, коли з одного довгого можна скласти багато слів поменше; влаштуйте змагання.
– Мама знаходячись з дитиною в продуктовому магазині, може використовувати час покупок для розвитку звуко-буквенного аналізу: попросіть дитину знайти на поличці продукти з потрібним звуком; можна влаштувати змагання, хто більше знайде.
– Розвиваючи слухову увагу, попросіть одну хвилину не розмовляти, не пояснюючи причину; потім спитайте, що дитина чула на протязі цього часу, які звуки, слова.
– Влаштовуйте дома ігри в анаграми, коли з одного довгого можна скласти багато слів поменше; влаштуйте змагання.
Любі ігри і просто дії, навіть самі прості, скеровані на
розвиток мовлення і таких важливих процесів, як пам’ять, увага, сприйняття
корисні для дитини. Але вони спрацьовують
тільки тоді, коли зроблені на підйомі, без примусу і насилля.
Хорошого
результату можна досягти в роботі з дітьми, які мають
порушення мовлення
тільки тоді, коли разом об’єднаються
і вчитель, і психолог, і логопед, і батьки.
Немає коментарів:
Дописати коментар