вівторок, 29 серпня 2017 р.

Поради батькам і вчителям

       

 Кожна дитина потребує          індивідуального підходу

Одна дитина із задоволенням сидить за столом вдома чи в школі і виконує всі вправи, які б ви їй не запропонували. Інша дитина через 7-10 хвилин не буде знати, куди діти руки і ноги. Рухливих дітей не треба примушувати виконувати якісь додаткові завдання. Їм би набратись терпіння зробити уроки. А розвиток фонематичного сприйняття, і звукобуквенний аналіз, і розвиток пам’яті, уваги – все це можна робити в будь-яких умовах – проявіть фантазію . Це стосується і батьків і вчителя.
 Наприклад:
          – Ви прибираєтесь в кухні, дитина поряд крутиться;
дайте завдання знайти не менше десяти слів ( назв предметів), де першим би стояв звук «с».
– Йдете зі школи попросіть, щоб він одну хвилинку подивився уважно на дорогу: потім спитайте скільки червоних машин проїхало, чи скільки стоїть.
          – Вчитель на початку уроку, в якості активізуючої хвилинки, може запитати у дітей все що завгодно про школу, шкільний коридор, двір;
перевірте пам’ять і увагу своїх учнів, і ви побачите, що деякі навіть не знають , скільки поверхів і шкільній будівлі;
спонукайте їх не тільки дивитись, але і бачити.
         – Мама знаходячись з дитиною в продуктовому магазині, може використовувати час покупок для розвитку звуко-буквенного аналізу: попросіть дитину знайти на поличці продукти з потрібним звуком; можна влаштувати змагання, хто більше знайде.
         – Розвиваючи слухову увагу, попросіть одну хвилину не розмовляти, не пояснюючи причину; потім спитайте, що дитина чула на протязі цього часу, які звуки, слова.
         – Влаштовуйте дома ігри в анаграми, коли з одного довгого  можна скласти багато слів поменше; влаштуйте змагання.

Любі ігри і просто дії, навіть самі прості, скеровані на розвиток мовлення і таких важливих процесів, як пам’ять, увага, сприйняття корисні для дитини. Але вони спрацьовують тільки тоді, коли зроблені на підйомі, без примусу і насилля.

Хорошого результату можна досягти в роботі з дітьми, які мають порушення мовлення тільки тоді,  коли разом об’єднаються

 і вчитель,  і психолог,  і логопед,  і батьки.

Немає коментарів:

Дописати коментар