Ці вправи розвивають міжпівкульні зв’язки,
синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють
поліпшенню пам’яті та уваги, полегшують процес читання і письма.
Вправи необхідно виконувати щодня,
виділивши 20-25 хвилин на день для них. Вправи рекомендують поступово ускладнювати:
·
прискорювати темп
·
виконувати з легко прикушеним язиком
і заплющеними очима (вимкнення мовного і зорового контролю)
·
підключати рухи очей і язика до
рухів рук
·
підключати дихальні вправи і метод
візуалізації.
Спеціалізація півкуль мозку:
Ліва
півкуля
·
мова
·
логіка
·
абстрактне (поняття)
·
здатність до аналізу, деталізація
·
вибудовування алгоритмів
·
оперування фактами, деталями,
символами
Права
півкуля
·
інтонаційна виразність
·
образне сприйняття
·
творчі можливості
·
інтуїція
·
здатність до адаптації
Вважається,
що на момент народження права півкуля мозку дитини більша порівняно з
лівою. Говорять, що до 9-10 річного віку дитина є «правопівкульною». Права
півкуля розвивається і дозріває швидше, і тому в ранній період розвитку її
роль у здійсненні психологічного функціонування є більш значною, порівняно з
лівою. Справді, малюкам характерна мимовільність, низька усвідомленість
поведінки, емоційність, безпосередність, цілісність і образність сприйняття.
Суттєві зміни в міжпівкульній взаємодії відзначаються приблизно в 6-7 років,
тобто якраз перед початком навчання у школі.
Зі
збільшенням активності лівої півкулі з’являються складні поняття, розвивається абстрактне
мислення, вміння рахувати й писати. Діти, у яких довше залишається
правопівкульна спеціалізація гірше пишуть, пропускають літери, не дописують
слова, їм важко дається таблиця множення, і такі діти часто дзеркалять в
письмі.
Нормальна психічна діяльність
передбачає спільну роботу обох півкуль головного мозку. Тобто між
півкулями повинні сформуватися стійкі нейронні зв’язки, що передають
інформацію. Це складний і поетапний процес. У дошкільника ці зв’язки
ще дуже тонкі. Їх не можна перевантажувати (раннє читання і письмо, математика), але їм
можна допомогти розвинутися.
Таким чином, дитина приходить у цей
світ спочатку “правопівкульною”, у міру дорослішання ліва півкуля теж починає
розвиватися, утворюючи зв’язок з правою півкулею. Ці зв’язки спочатку дуже
слабкі, це позначається на таких уміннях малюка, як письмо, читання, рахунок,
симетричні рухи руками або ногами … Якщо ви помітили таке у вашої дитини, не
панікуйте. Все нормально. Просто спокійно вказуйте на помилки, просіть
виправити. Крім того, допоможіть розвинути і зміцнити
міжпівкульні зв’язки. Для цього існують різні вправи. Робіть їх разом
з дитиною по кілька разів на день. Просто так, або як фізкультхвилинки під час
заняття.
Ціль: Енергетизація мозку.
Розправляти і розтягувати зовнішній край кожного вуха однойменною рукою в напрямку вгору-назовні від верхньої частини до мочки вуха (п’ять разів). Помасажувати вушну раковину.
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії (мозолистого тіла), довільності і
самоконтролю.
Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі)
Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі)
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю. На аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри. Рекомендується при виконанні цього завдання використовувати музику.
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи.
Ведучий показує дитині три положення
долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі,
долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується
разом з ведучим:
а) долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно. Змінюємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.
а) долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно. Змінюємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, ляпніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».
“Перехресні
рухи”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.
“Горизонтальна
вісімка”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.
Немає коментарів:
Дописати коментар